ناردخت

به شکوه آنچه بازیچه نیست بیندیش.

ناردخت

به شکوه آنچه بازیچه نیست بیندیش.

ناردخت

اینجا از دغدغه های روزانه ام می نویسم، به طبع بیشترشان خانمانه است تا عمومی، اما هیچ منعی برای ورود آقایان نمی بینم، غیر از اینکه هنگام کامنت گذاشتن رعایت حدود را داشته باشند...

>

جوانه های امید

دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۵۹ ق.ظ
توی اینستا یک هو سر در می آورم از پیج من و عشقم... یک سری کاپل عکس های دو نفره ی شان را فرستاده اند برایشان که به فالورهای این پیج نشانشان بدهد.. خوب که چه شود؟! نمی دانم ... شاید فکر می کنن آن پیج خیلی مهم است یا چه می دانم دیگران ببینندشان و هی بگویند چقدر به هم می آیند و به انتخابشان احسنت بگویند و البته برایشان مهم نیست که توی دنیای مجازی یک عالمه زامبی ریخته و آن ها مسلما بویی از ادب و احترام نبرده اند. سر سری نگاه می کردم که چشمم افتاد به یک زوج با ظاهر اسلامی.. قبل از اینکه بازش کنم با خودم می گفتم الان آن زامبی ها کلی حجاب و چادر دختر را مورد عنایت قرار داده اند و کم کمش چنتا امل و گونی کشیده اید دورتان و از این ها حواله شان کرده اند. عکس باز می شود و می بینم همه از حجاب دختر تعریف کرده اند، همه گفته اند دختر بسیار دلنشین است (منظورم از همه همان کامنت هاییست که توانستم ببینم) کسی نگفته ساندیس خور نظام و این حرف ها و لایک هایشان هم کم نیست. با تعجب عکس را می بندم و چندین عکس پایین تر زوج محجبه دیگری را میبینم که این دختر زیبایی اش کمتر از آن یکی است، اما باز خبری از آن کامنت هایی که فکرش را می کردم نیست... همان پیج هولم می دهد به پیجی با عنوان عکس های عروسی زوج ها... به زور یکی دو تا عکس عروس با پوشش کاملا اسلامی میبینم که اتفاقا آرایش چندانی هم ندارند و همان اتفاق تکرار می شود...

نمی دانم چه چیز تغییر کرده، اما خوشحالم از دو اتفاق، اول اینکه یک دست مریزاد به تمام فعالان حوزه ی حجاب فضای مجازی که توانسته اند کمی دیدگاه جوانان متحاجم نسل مان به مسئله حجاب را پرورش دهند و برایشان روشن کنند که اگر بی حجابی یک مسئله ی شخصی است حجاب هم به همان اندازه می تواند شخصی باشد ( که کلا خیلی اعتقادی به عبارت "شخصی" این جمله ندارم!) و دوم اینکه باز حجاب در هر فضا و مکان و دوره ی زمانی که باشد ماهیت یکسانی دارد...
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۲
ناردخت

نظرات  (۲)

۰۲ آذر ۹۴ ، ۰۸:۳۶ میرزا قلمدون
سلام
نمی خواهم بدبینانه نگاه کنم. اما برداشت من از این قضیه متفاوت است. تلاش و زحمت و عرق ریختن چندانی از اینطرف نمی بینم. کم شدن تهاجم برعلیه حجاب، بیشتر زاییده ی پایین آمدن قشر محجبه از بایدهای خودشان است. اینکه آن طرفی ها می بینند، نه، مثل اینکه چندان هم تفاوتی در رفتارها و دیدگاههای محجبه ها با ایشان نیست. محجبه ها هم با نامحرم شوخی می کنند، کوه می روند، مهمانی مختلط هم مشکلی ندارند منتها با حفظ حجاب مقتضی! و .... می خواهم بگویم اگر چه نتیجه خوب است اما علت لزوما آنی نیست که فرموده اید.
موضوع این است که کار زیربنایی و ریشه دار چندانی درباب این قضیه نکرده ایم و درد اینجاست که اگر همان زوجهای محجبه را در چرایی اعتقادشان به چالش بکشید، حرف چندانی برای گفتن ندارند...
پاسخ:
سلام.
تقریبا می توانم بگویم من هم با شما موافقم...
سلام
اولا یک اشتباه تایپی : متحاجم ( که درستش متهاجمه)
بنظر من هم کم کم فضا داره به اون سمتی پیش میره که اگه بیحجابی مساوی بی عفتی و ناپاکدامنی نیست از اون طرف هم حجاب نشانه ی امل بودن و عقب افتاده بودن نیست.
البته نمیدونم که واقعا جامعه داره به این سمت پیش میره یا توهم منه و چند وقت دیگه با یک دیکتاتوری علیه مظاهر دینی رو به رو خواهیم بود مثل اون چیزی که در فرانسه شاهد هستیم.
پاسخ:
متاسفانه اشتباه تایپی و در حقیقت غلط املایی جزویی از وجود منه:)

منم دقیقا نمی دونم و احساس می کنم هنگام تایپ این متن بیشتر تابع احساسم بودم تا عقل چرا که نظر " میرزا قلمدون" رو صحیح تر می دونم و احساسم اینه که قشر محجبه از باید های خودشون کم کم دارن کوتاه میان... چرا که این روزها همان رفتار غیر محجبه رو ازشون می بینم اما با ظاهری متفاوت.... در صورتی که حجاب باید ها و تعاریف سختگیرانه و مستحکم تری داره...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی