ناردخت

به شکوه آنچه بازیچه نیست بیندیش.

ناردخت

به شکوه آنچه بازیچه نیست بیندیش.

ناردخت

اینجا از دغدغه های روزانه ام می نویسم، به طبع بیشترشان خانمانه است تا عمومی، اما هیچ منعی برای ورود آقایان نمی بینم، غیر از اینکه هنگام کامنت گذاشتن رعایت حدود را داشته باشند...

>

کمی با اخلاق باشم!

سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۴۴ ب.ظ

همه ی مان داستان فیل شناسی مولانا را خوانده و شنیده ایم، اینکه هر کسی بر اساس اطلاعات و آگاهی مختصری که از آن جسم ناشناخته ی درون اتاق تاریک داشت، فیل را به چیزی نسبت می داد، توی زندگی روزمره مان هم کم اتفاق نیوفتاده که از جایی وارد ماجرایی شده ایم و بعد از آن شروع کرده ایم به قضاوت در مورد آن چیز، مسلم است هرچه اطلاعات ناقض تر باشد، نتیجه ی که میگیریم هم ناقض و بی اعتبار است، ...

همین امروز دوستی می گفت همه چیز را کنار بگذار و رها شو و من برایم سوال بود که تا چه اندازه؟! چقدر می توان رها بود؟!عجیب است که ذهن برای رها بودن هم اندزه و محدوده می خواهد!

غروب نشده دوست دو پست قبل برایم می نویسد حواست هست متوجه ی چه اشتباهی شده ای؟! زود قضاوت کردی دختر! زود! این را می دانم که همه ی ناراحتی پست با اخلاق باشیم مربوط به همان داستانی که نوشتم نمی شود اما نمی دانم چرا تمام لحن تند و خشنم بر می گردد به آدم دو پست قبل، قلم از غلاف در آمده تمام بغض و ناراحتی ام مربوط به بی اخلاقی های اخیر را حواله دانشجوی ترم آخره مشاوره می کند و من از او چیزی می نویسم که خیلی هم با واقعیتی که او باشد یکی نیست!

دانشجوی ترم آخر مشاوره می گوید که برای کارش اجازه گرفته بود و چون من آن بخش داستان را نبوده ام، قضاوت عجولانه کردم و انصاف را کنار گذاشتم، البته تا حدودی دوستانی که پست را خواندند خواستند گوشی را دستم دهند که شاید اشتباه از من باشد و من ام که دچار بی اخلاقی شده ام، اما امان از لحظه ای که آدم  اسیر بی اخلاقی می شود.

خلاصه بابت لحن نامحترمانه آن پست از تو معذرت می خواهم و باز هم تکرار می کنم تمام آنچه توی پست از آن یاد شده همه او نبوده بلکه آدم هایی بودند که توی این روزها تعدادشان آنقدر زیاد شده که نمی توان از کنارشان بی تفاوت گذشت، و اتفاق آن شب باعث شد به اشتباه من او را در زمره ی آن افراد قرار دهم. اما بهتر است قبل از اینکه در مورد هر کسی و اتفاقی قضاوت کنیم، خودمان را مطمئن کنیم که اطلاعاتمان در باره ی تمام ابعاد آن کامل است و برای یاد آوری اخلاق خودمان ضد اخلاق نشویم.

 

اما باز هم نقاشی های فرزندانم را به کسی نشان نخواهم داد.:)

 

* تصویر پنج هزاری جدید را دیده اید؟!  حذف علامت انرژی هسته ای!!!، قرار دادن فقط دو سردر از 4 در دانشگاه تهران! ترجمه انگلیسی شعر توانا بود هر که دانا بود! و چقدر رنگ بنفش و سبز توی ذوق می زند!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۹
ناردخت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی